חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
זוגיות במשבר

טלטלות מסוכנות לזוגיות

זוגיות היא מערכת  הזקוקה לבסיס מאוזן על מנת לשרוד לאורך זמן. כמו כל בסיס לכל מבנה או מערכת חיה ונושמת. הבסיס צריך להיות בנוי על יסודות חזקים, עמוקים, ויציבים. ומאחר ואנחנו מדברים על מערכת חיה נושמת והיא לא רק חומרית אלא גם נפשית, רגשית, מן הסתם היסודות שלה צריכים גם להיות בריאים.

אז איך נבנה את היסודות הללו?  אנחנו נבנה אותם  על מכלול שלם  של ציפיות, מטרות, יכולות, תכונות, שאיפות, חלומות, רצונות, הרגלים, ומסורות ואמונות, זוהי מערכת שנבנית במשך הזמן באינטראקציה בין שני בני הזוג.

אלא שהחיים הם דינאמיים, ובמהלך החיים המשותפים קורה לעתים שאחד מבני הזוג עושה שינוי בכיוון חייו, כמו החלפת מקצוע או קידום משמעותי במקום העבודה, הרחבת ההשכלה, שינוי באורח החיים (התקרבות או ריחוק מהדת) או כל התפתחות אישית אחרת של אחד מבני הזוג שיש לה השלכות על השקפת העולם שלו או שלה, או על לוחות הזמנים שעלולים להשתנות עקב התחייבויות חיצוניות.

בתהליך הזה עלול לקרות מצב שבין בני הזוג יווצרו פערים, והרגלים או מוסכמות שהיו מקובלים בתחילת הקשר והתקבעו עם השנים, מפסיקים להיות רלוונטיים ומפסיקים לספק את הצרכים ההדדיים כפי שבני הזוג רגילים.

כך קורה שמבלי לשים לב, הולכים וגדלים הפערים בין בני הזוג, זהו תהליך כמעט בלתי מודע, הוא מתחיל בשינוי בדפוסי התנהגות שחיינו לפיהם, צד אחד מבקש לשנות או מודיע או פשוט משנה יחס, לוחות זמנים, מגלה רצונות אחרים, עושה דברים שלא עשה בעבר, הצד השני מרגיש לא נוח, אבל מתאפק, מסתגל, אך בתוך תוכו קשה לו כי הוא לא מבין מה עובר על בן/ת הזוג. לפעמים שואל לפעמים מבליג, אבל משהו באיזון של המערכת מתערער.

להלן כמה דוגמאות מתוך מקרים שהיו:

הבעל החליף עבודה והחל לעבוד משמרות הוא כבר לא עוזר בבית כמו קודם. האישה במצוקה.

מקרה אחר, האישה שעבדה במשרה חלקית וניהלה את הבית ללא עזרה, התקדמה והפכה למנהלת בכירה, היא נעדרת מהבית עד שעות מאוחרות והגבר שהיה רגיל לבוא אחרי העבודה לבית “מתוקתק”, מוצא עצמו נדרש להגיע מוקדם יותר ולעזור בטיפול בילדים,,,,הוא מתוסכל.

אחד מבני הזוג החל ללמוד, החל להשקיע בתחביב שזנח מילדותו, התקרב או התרחק מהדת.

יש לא מעט תרחישים דומים.

אז איך יוצאים מזה? או איך מונעים מהתחלת השינויים את ההידרדרות של מערכת היחסים שהשתנתה?

התקשורת המשתפת בין בני הזוג היא המפתח לצלוח משברים.

אם לא משתפים, לא מדברים, לא מסבירים, דוחים את השיח מכל מיני סיבות של לחץ בזמן, עייפות, חוסר חשק להתעמת ואולי מתוך הפחד להתמודד מול התנגדות? או אז יתחיל ריחוק בין בני הזוג, זה לא ביום אחד, לפעמים זה לוקח שנים! עד שיום אחד “פתאום” יש ויכוחים, מריבות, כעסים, תסכולים, זה לא, פתאום זוהי תוצאה של תהליך שאם לא מלווה בתקשורת טובה ובונה, או בייעוץ מקצועי אם צריך, יביא בסופו של דבר למשבר.

זוהי טלטלה שעלולה להטביע את הספינה.

לפרטים נוספים: שלמה ברוש – 052-3611630bavly3@zahav.net.il

שתפו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולארים

מוצרים אחרונים

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

פוסטים קשורים

המוצר/ תוכן פוגעני?

אם ברצונכם לדווח להנהלת האתר על בעל עסק/ מוצר או תוכן זה אנא מלאו את הטופס הבא:

רוצה לפתוח חנות באתר ZPI.CO.IL?

השאירו את פרטיכם ומנהלי האתר יבחנו את בקשתך. טרם קבלת הבקשה יש להירשם למנוי לעסקים. הבקשה לא תאושר ללא מנוי בתוקף.